Πέμπτη

Πώς να δημιουργήσουμε θαύματα στη ζωή μας!

από την Εύη Βισβάρδη


Είτε βλέπετε αγγέλους να επιπλέουν γύρω από την κρεβατοκάμαρά σας είτε αναζητάτε απλά μια αχτίδα ελπίδας σε μια μοναχική στιγμή επιλέγοντας να πιστεύετε ότι μια αόρατη δύναμη έχει τη φροντίδα σας να ξέρετε ότι ,ίσως έτσι, εκτελείτε μια άσκηση για να αλλάξετε τις ισορροπίες στη ζωή σας.Ακόμα και αν είστε το είδος του ατόμου που θα ζήλευε κι ο άπιστος Θωμάς ίσως μέχρι να τελειώσει αυτό το άρθρο, να αναιρέσετε τη δυσπιστία σας.

 Για να ξεκινήσετε τη διαδικασία "bracketing"-"Πλαισίωση",που θα σας βοηθήσει να αξιολογήσετε ή και να δημιουργήσετετα θαύματαστη ζωή σας, δοκιμάστε από σήμερα αυτές τις οδηγίες:

1. Κάντε μια λίστα με τους πέντε σημαντικούς ανθρώπους στη ζωή σας, μη συμπεριλαμβανομένων των μελών της οικογένειάς σας.Παρατηρήστε μήπως κάτι απίθανο  συμβαίνει για να σας φέρει σε επαφή με αυτούς τους ανθρώπους.Σημειώστε οποιαδήποτε σύμπτωση ή συγχρονισμό μαζί τους, μπορείτε να θυμηθείτε.

2. Θυμηθείτε πέντε εμπειρίες που άλλαξε δραματικά τη ζωή σας: μια τυχαία συνάντηση, ένα ατύχημα,μια περιπέτεια,μια ιατρική κρίση. Μήπως τυχόν κάποια ασυνήθιστα γεγονότα σας έδωσαν  τη δυνατότητα να βιώσετε αλλά και να επιβιώσετε από αυτές τις εμπειρίες;

3. Σκεφτείτε τα πέντε σημαντικότερα γεγονότα στην καριέρα σας ή και στο ρόλο σας ως γονέας. Κοιτάζοντας πίσω στο χρόνο, μήπως η βοήθεια κάποιεςφορές, έφτανε ακριβώς τηστιγμή που τη χρειαζόσασταν;

4. Θυμηθείτε κάθε παράξενη,αλλά αληθινή εμπειρία στη ζωή σας. Είχατε ένα όνειρο μιας νύχτας που αργότερα έγινε πραγματικότητα; Μήπως ένας ξένος, ένα τραγούδι, ή ένα βιβλίο που τράβηξε τυχαία την προσοχή σας σας έδωσε την απάντηση σε ένα σημαντικό ζήτημα; Κάντε μια λίστα με τις εμπειρίες αυτές.

Εντάξει, έχετε ανοίξει λοιπόν μια παρένθεση τώρα "Πλαισιώνοντας" ό,τι δείχνει πως μπορεί να υπάρχει κάτι πέρα​από μια απλή σύμπτωση σε διάφορα γεγονότα της ζωής σας. Αλλά η έμφαση είναι στη λέξη μπορεί. Τώρα,σταθείτε στον τρόπο με τον οποίον επεξεργάζεστε και αντιλαμβάνεστε την κοινωνική δραστηριότητα σας, εξετάστε τις λίστες, να αναρωτηθείτε: "Ποιές είναι οι πιθανότητες  αυτό το απίθανο γεγονός ή αυτή η συγκεκριμένη συνάντηση να προκλήθηκε από κάτι μεγαλύτερο από μένα;" Εάν χρειάζεστε βοήθεια για να καθησυχάσετε τον σκεπτικιστή που κρύβετε μεσα σας, σκεφτείτε όσα είπε ο ψυχολόγος Αβραάμ Μάσλοου: Προειδοποίησε ότι στη ζωή δεν είναι καλό να κυριαρχεί ο ανορθολογισμός,η αντιεμπειρική (Η εκκλησία ήταν αντιεμπειρική, θεωρούσε χωρίς καμιά αξία τον υλικό κόσμο και δυσπιστούσε απέναντι στις αισθήσεις) και η αντι επιστημονική σκέψη. Ο ίδιος έγραψε:"το να ψάχνεις για θαύματα είναι για μένα ένα σημάδι άγνοιας ότι τα πάντα είναι θαυματουργό. " Ένας αυστηρός κοινωνικός επιστήμονας, ανακάλυψε ότι το να βλέπεις τα πάντα ως θαυματουργά είναι Λογική.

Η αλήθεια είναι πως όταν σκέφτομαι όλα τα περίεργα συμβάντα που "πλαισιώνονται" από την παρένθεση στο μυαλό μου, οφείλω να συμφωνήσω. Το "Bracketing" έχει μετατρέψει όλες τις εμπειρίες μου, από το παρελθόν και το παρόν, σε μια "Γκαλερί θαυμάτων" όπου περιφέρομα θαμπωμένη από την ομορφιά των γεγονότων δεν μπορώ να εξηγήσω. Μπορεί να θέλετε να δημιουργήσετε μόνοι σας ένα τέτοιο άλμπουμ. Χρειάζεται μόνο στο μυαλό σας bracketing¨"Πλαισίωση", και η αίσθηση του τι είναι πιθανό σε έναν κόσμο γεμάτο με στιγμές ευλογίας, παράξενους συγχρονισμούς, και ίσως (ποιος ξέρει;) ένα υπνοδωμάτιο γεμάτο φύλακες άγγελους!


Πηγή το πρόσφατο βιβλίο της Martha Beck που έχει τίτλο "Steering by Starlight "

Τρίτη

Σκόρπιες σκέψεις, συμβουλές, ιδέες... σκόρπια συναισθήματα...

  από την Έρση Γκουρνέλου
Μία από τις λατρεμένες μου εικόνες είναι να βλέπω ανθρώπους μεγάλης ηλικίας πιασμένους χέρι-χέρι να πηγαίνουν βόλτα. Αν ποτέ παντρευόμουν, μόνο με αυτή την προοπτική θα ήθελα να το κάνω. Ο μοναδικός λόγος που πρέπει να οδηγεί τους ανθρώπους σε γάμο είναι το «δεν θέλω να ζω χωρίς τον άλλο» και όχι το «μεγάλωσα και πρέπει να παντρευτώ!»
Δύο από τα πιο αγαπημένα μου μότο είναι :
«Ο σεβασμός είναι "ελεύθερος", η εμπιστοσύνη κερδίζεται».
«Οτι κάτι αξίζει να το κάνεις, αξίζει να το παρακάνεις!»

Σάββατο

" ΜΗ ΣΩΣΕΙΣ ΚΑΙ ΦΑΣ " 2

του Διονύση Καστόρα

...Εκεί τη βρήκε λίγη ώρα αργότερα ο γιος του παπά της ενορίας που κούρευε το γκαζόν...Μπρούμητα στα γκριζοπράσινα – κόκκινα από τη σάλτσα- μάρμαρα της κουζίνας!  Η κεραμική εστία έκαιγε ακόμα και ο νεαρός πατώντας στις σάλτσες του ραγού με αστραπιαίες κινήσεις πάτησε το off - κουμπάκι της εστίας για να μην γίνει στάχτη , μετά το φαγητό, και όλο το σπίτι. Έσκυψε πάνω της,  με την καλή έννοια… Έβγαλε από την τσέπη του σκισμένου, jean του το iPhone 4G , προσεχτικά για να μην το λερώσει –έκανε και 700 ευρώ- και σχημάτισε τον αριθμό!
Κοίταξε τη γυναίκα στα πλακάκια με πανικό... και έβαλε το λευκό, παρακαλώ, iphone πάλι στη τσέπη του σκισμένου  jean!
-όχι , μουρμούρησε...όχι!
Με γουρλωμένα τα μάτια από τον φόβο έφυγε τρέχοντας προς τον κήπο και σε λίγα δευτερόλεπτα βρισκόταν λαχανιασμένος πέρα στο δρόμο... Τρομαγμένος  ο γιος του παπά της ενορίας που κούρευε το γκαζόν, κοιτώντας δεξιά και αριστερά σαν δολοφόνος που προσπαθεί να απομακρυνθεί από τον τόπο του εγκλήματος , δεν είδε τα κόκκινα σημάδια που άφηναν πίσω του τα αθλητικά παπούτσια του , Νο 47 !
-Δεν το έκανα εγώ... μουρμούρησε ξανά...Δεν το έκανα εγώ... Και ποιος θα με πιστέψει.. , σκέφτηκε... Ποιός?  
Τον κυρίευσε πανικός! Έβλεπε μπροστά του τα πρωτοσέλιδα των αυριανών εφημερίδων... «Πανέμορφος γιος παπά σκότωσε την ερωμένη του»! «Ο δολοφόνος με το Αγγελικό Πρόσωπο και το Υπέροχο κορμί»! «Αυτός την σκότωσε!», και δίπλα η φωτογραφία του , ολόσωμη –μη πάνε χαμένα τόσα χρόνια στα γυμναστήρια, τι  διάολο, - στη παραλία με τη ρακέττα στο χέρι! Από το περσινό καλοκαίρι στη Πάρο...Τέλεια είχε περάσει! Είχε γνωρίσει και μια μικρή Ολλανδέζα...Αααα! Μη φεύγουμε όμως από το θέμα μας! Παρακαλώ! Τι έγραφα? Α ναι!   
Ναι! Αλήθεια ήταν! Μπορεί να είχαν λίγα χρόνια διαφορά στην ηλικία , πάνω από 30..., αλλά ΝΑΙ!  ΝΑΙ! Του μαγείρευε κρυφά και εκείνος ξεπλήρωνε τις θεικές γεύσεις που του χάριζε! Ναι! Πως θα αγόραζε άλλωστε το iphone?   To πανάκριβο σκισμένο jean? Τα , ούτε στο όνειρό του, παπούτσια Νο 47...?   Ή μήπως όχι?... ΟΧΙ! Αυτά ήταν δώρο  της γειτόνισσας-δημοσιογράφου στη tv...
Έγειρε το γυμνασμένο του μπράτσο στη κολώνα της ΔΕΗ και κοίταξε με τρόμο τον  σκύλο σπάνιας ράτσας και καταγωγής... που σήκωνε το ποδαράκι του στην ροζ τριανταφυλλιά του κήπου  που και αυτή την είχε φυτέψει πριν χρόνια η θεία Ερμιόνη από την Ερμιόνη!.....
Συνεχίζεται

“HANDMADE” ΑΡΧΕΣ.... ΓΙΑ ΟΡΧΙΔΕΕΣ ΑΠΟ ΣΠΙΤΙ!

απο την  Αννα Μαρία Ψεμμα        


Αυτή η ορχιδέα δεν αγοράστηκε πρόσφατα από κάποιο ανθοπωλείο.
Υπάρχει εδώ και είκοσι  μήνες  - από τη γέννηση του γιου μου- στο ίδιο περβάζι και εδώ και 2 ½  μήνες έχουν ανθίσει πάνω από 11 πανέμορφα μπουμπούκια.Οι ορχιδέες δεν είναι απ΄τα πιο εύκολα λουλούδια και δεν ευδοκιμούν πάντα στο σπίτι.
Πρέπει ν’ αγαπήσουν το σημείο που θα τις τοποθετήσετε και προτιμούν να μην τους αλλάζετε συχνά θέση.
Αγαπούν το φως - ΟΧΙ τον ήλιο απευθείας - και την υγρασία.
Γι΄αυτό και η κουζίνα με το πλούσιο φως, τους  υδρατμούς απ το μαγείρεμα και τη βρύση συνιστάται ως θέση.
Θέλουν πότισμα μία φορά την εβδομάδα ή κάθε δέκα μέρες. Μην αφήνετε το νερό στο κασπό γιατί σαπίζουν οι ρίζες. Αφήστε να ποτιστούν για 5΄ και μετά το πετάτε.
Την περίοδο της ανθοφορίας προσθέστε στο νερό ειδικό λίπασμα για ορχιδέες.
(Υπάρχει και στα super markets.)
ΣΥΜΒΟΥΛΗ: Οι ορχιδέες λατρεύουν το ανθρακούχο νερό!!
Δοκιμάστε το! Ποτίστε τες με ανθρακούχο νερό και θα δείτε πόσο πιο πράσινες και ασημί θα γίνουν οι εσωτερικές και εξωτερικές της ρίζες αντίστοιχα – ένδειξη καλής υγείας.

Tα άνθη της ορχιδέας αργούν  να εμφανιστούν αλλά ευτυχώς κρατούν πολύ καιρό.
Μόλις πέσουν όλα και το κοτσάνι αρχίσει να ξεραίνεται το κόβετε λοξά και χαμηλά και του χρόνου με αγάπη κα φροντίδα θα ξεπροβάλλει καινούριο από άλλο σημείο.

Καλή επιτυχία

Παρασκευή

ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΚΡΙΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑΤΡΟΦΗ-ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ ΔΙΑΤΡΟΦΟΛΟΓΩΝ ΓΙΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΚΑΙ ΥΓΙΕΙΝΗ ΔΙΑΤΡΟΦΗ


Από την Κική Γούτα     Διαιτολόγος-Διατροφολόγος / Καθηγήτρια Διαιτολογίας/Μέλος επιστημονικής ομάδας ΔΙΑΤΡΟΦΗ

  Η αύξηση των τιμών έχει δραματικές επιπτώσεις  στον παγκόσμιο πληθυσμό και ιδιαίτερα στους οικονομικά πιο αδύναμους. Ενώ αναμενόμενο  θα  ήταν   να υπάρξει  μείωση   βάρους  στον παγκόσμιο πληθυσμό  αντιθέτως βλέπουμε τη παχυσαρκία να παίρνει διαστάσεις. Εύλογο θα ήταν να αναρωτηθούμε γιατί  άραγε παρά την οικονομική αυτή κρίση στις αναπτυγμένες χώρες ο μέσος όρος του δείκτη μάζας σώματος του πληθυσμού συνεχώς αυξάνεται με αποτέλεσμα οι αυξημένες τιμές των τροφίμων να συντελούν στην αύξηση του ποσοστού των παχύσαρκων ενηλίκων αλλά και ακόμα περισσότερο των παχύσαρκων παιδιών και εφήβων.
                                                 Αυτό οφείλεται στην συμπεριφορά του καταναλωτή ο οποίος στη προσπάθειά του να γεμίσει το καλάθι του με λιγότερα χρήματα αγοράζει φτηνά τρόφιμα που είναι πλούσια σε θερμίδες και χαμηλά λιπαρά. .Η συμπεριφορά των καταναλωτών στο super market έχει μεγάλη σημασία για τη διατροφή τους, το βάρος τους, το βιοτικό τους επίπεδο αλλά και για την γενικότερη διαχείριση των οικονομικών τους. Στις ανεπτυγμένες χώρες η κατανάλωση είναι αλόγιστη ενώ υπάρχουν χώρες που δεν έχουν ούτε νερό. Ας αναλογιστούμε όλοι τι θα μπορούσε να συμβεί προγραμματίζοντας σωστά την ζωή μας και τις αγορές μας .Για να μπορέσει επομένως ο καταναλωτής να κάνει σωστές επιλογές στις αγορές του και να υιοθετεί σωστή και ισορροπημένη διατροφή περνώντας ακόμη και  μέσα από τα πολυάριθμα ράφια των super markets με τους αμέτρητους πειρασμούς και τις μεγάλες προσφορές και να «προστατεύει» το πορτοφόλι του, καλό θα ήταν να ακολουθήσει πέντε κατευθύνσεις – στρατηγικές για τον τρόπο που γίνονται τα ψώνια στα super markets.
1.      Προαποφασίστε τι είδη θα αγοράσετε πριν πάτε στο super market
2.      Γράψτε λίστα με τα ψώνια της εβδομάδας και μείνετε σε αυτή!
3.      Μην πηγαίνετε για ψώνια πεινασμένοι
4.      Διαβάστε και ερμηνεύστε σωστά τη διατροφική ετικέτα των τροφίμων
5.      Κάντε τα ψώνια από το super market μέρος της εβδομαδιαίας σας ρουτίνας  ( Μαρία  Κοκκίνου , Θεσσαλονίκη
Κάθε Ελληνική οικογένεια  μπορεί με μεγάλη  ευκολία να συμβάλει στους παράγοντες  που οδηγούν στην μείωση της τροφής  στον πλανήτη . Η νοικοκυρά του σπιτιού καλό θα ήτανε να σερβίρει την ανάλογη ποσότητα  φαγητού για κάθε μέλος της οικογένειας  χωρίς υπερβολές  . Όποιος  δεν χορτάσει μπορεί να ξανασερβιριστεί . Μπορούμε επίσης με μικρά τρικ το φαγητό της προηγούμενης μέρας  να το χρησιμοποιήσουμε σαν συνοδευτικό στο  γεύμα της επόμενης ημέρας  . Ας  πούμε περίσσεψαν λαχανικά ή όσπρια ; ; τα πολτοποιούμε  και τα κάνουμε σουφλέ ή ομελέτα  στο φούρνο με αυγό και γάλα ή κεφτεδάκια με λίγο αλεύρι και γάλα . Έτσι ενώ θα πετούσαμε  τα όσπρια ή τα λαχανικά τα τρώμε  με έναν ευχάριστο τρόπο και την επόμενη ημέρα . Το μόνο που χρειάζεται να κάνουμε για την εξοικονόμηση τροφής αλλά και χρημάτων είναι ΑΠΛΑ ΝΑ ΣΚΕΦΤΟΥΜΕ !!!! Προς το τέλος της εβδομάδας είναι  ώρα για πίτσα στην Αρχαία Ελλάδα  έβαζαν πάνω σε στρόγγυλο ψωμί λάδι , κρεμμύδι , σκόρδο , βότανα ήταν ένα οικονομικό γεύμα και εύκολο στην μεταφορά του . Σήμερα η πίτσα μπορεί να έχει τρόφιμα όπως ,κασέρι , πιπεριά , ντομάτα , μανιτάρια ή ότι άλλο υπάρχει στο ψυγείο . Πίτα χρειάζεται μόνο αλεύρι , νερό , τυρί , ελαιόλαδο , πιπέρι .
 Πίτα υλικά ζύμη  :
  • 1 κουταλάκι σόδα
  • ¾  φλιτζάνι του τσαγιού ελαιόλαδο
  • Αλεύρι ολικής όσο πάρει( περίπου ένα κιλό )
  • 1 κουταλιά της σούπας ξύδι
  • 1 κουταλάκι αλάτι με βότανα  ή κανονικό



Γέμιση  :
        ένα κιλό σπανάκι και  ένα φλιτζάνι του τσαγιού  ντομάτα τριμμένη και  3 κουταλιές ελαιόλαδο
        Ή αν θέλουμε τυρόπιτα για τη γέμιση
  • 300 γρ.. ανθότυρο
  • 200 γρ.. μανιτάρια  ή πιπεριές
  • 1 αυγό


ΕΚΤΕΛΕΣΗ :

Κάνουμε την ζύμη και την αφήνουμε να φουσκώσει . Ετοιμάζουμε την γέμιση . Χωρίζουμε την ζύμη σε τρία μέρη και ανοίγουμε τρία μεγάλα φύλλα . Σε ένα ταψί βάζουμε λίγο λάδι , το ένα φύλλο , την γέμιση , το άλλο φύλλο και αλείφουμε με λίγο λάδι .
Ψήνουμε στους 180 βαθμούς για μία ώρα περίπου  . 
  ( Παναγιώτα  Καρακασιδου  , Θεσσαλονίκη )

Η αύξηση των τιμών έχει δραματικές επιδράσεις στον πληθυσμό του κόσμου και ιδιαίτερα στους πιο αδύναμους οικονομικά. Εύλογο θα ήταν να αναρωτηθούμε γιατί  άραγε παρά την οικονομική αυτή κρίση στην αναπτυγμένες χώρες ο μέσος όρος του δείκτη μάζας σώματος του πληθυσμού συνεχώς αυξάνεται με αποτέλεσμα οι αυξημένες τιμές των τροφίμων να συντελούν στην αύξηση του ποσοστού των παχύσαρκων ενηλίκων αλλά και ακόμα περισσότερο των παχύσαρκων παιδιών και εφήβων. Η οικονομική κρίση είναι  ένα επιπλέον ερέθισμα αυτής της αναζήτησης ώστε να μπορέσουμε και πρακτικά να συμπράξουμε όλοι μαζί στην βελτίωση της κατάστασης τόσο στο παρόν ώστε και στα χρόνια που έρχονται.  Η παχυσαρκία λόγω υπερσιτισμού έχει ίδιες συνέπειες με τον υποσιτισμό και την εξαθλίωση, αφού καμία από τις δύο καταστάσεις δεν αφήνουν περιθώριο στον άνθρωπο να απολαύσει την χαρά της ζωής.   επισημαίνει η διαιτολόγος –διατροφολόγος  Γεωργία  Κάμπατζη  Καβάλα 
Η μεγάλη ποσότητα ενός πράγματος σημαίνει την έλλειψη κάποιου άλλου, τονίζει από τη πλευρά της της διαιτολόγος –διατροφολόγος Κική Γούτα και συνεχίσει «Ένας αιώνας εκβιομηχάνισης των τροφών και της γεωργίας κατόρθωσε να οδηγήσει τους πολιτισμένους λαούς σε παροχή πληθώρας αγαθών . Η αλόγιστη χρήση αυτών και η αφθονία έρχεται σε αντίθεση με τις χώρες όπου ο υποσιτισμός έχει την πρώτη θέση . Ας θυμηθούμε τα λόγια του Ζαν Αντελμ Μπριγιά - Σαβαρεν 1825 ' Η μοίρα των εθνών εξαρτάται από τον τρόπο με τον οποίο τρέφονται»
Μια διαδικτυακή έρευνα που πραγματοποιήθηκε το 2010 από την επιστημονική ομάδα Διατροφή είχε δείξει πως  ένας στους τέσσερις  δήλωνε ότι είναι έτοιμος  να υποβαθμίσει την ποιότητα των τροφίμων που προμηθεύεται ακόμα και αν αυτά αφορούν την διατροφή των παιδιών του.
Επιπλέον, το 71% του δείγματος της έρευνας  δήλωνε ότι έχει επηρεαστεί το εισόδημά του και μελλοντικά ακόμα πιο πολύ, ενώ το 17% υποστηρίζει πως μπορεί τώρα να μην έχει επηρεαστεί αλλά στο μέλλον θα επηρεαστεί, ενώ μόνο το 12% δήλωνε  ότι δεν έχει επηρεαστεί το εισόδημα του  . Σήμερα μετά από τα πρόσφατα γεγονότα  κι ενώ οι διατροφολόγοι επισημαίνουν τη ανάγκη της επιστροφής στη μεσογειακή διατροφή , η Κική Γούτα Διαιτολόγος Διατροφολόγος  Θεσσαλονίκη μας παρουσιάζει στοιχεία από πρόσφατη έρευνα Κέντρου Προστασίας Καταναλωτών που φαίνεται ότι η ίδια η οικονομική κρίση έχει στρέψει τους Έλληνες σε αυτό το διατροφικό μοντέλο. Αυτό τουλάχιστον προκύπτει από τα αποτελέσματα δύο ερευνών του Κέντρου Προστασίας Καταναλωτών τα οποία έδειξαν ότι το 65% των Ελλήνων στράφηκαν στη μεσογειακή διατροφή λόγο της κρίσης. Οι έρευνες αυτές έδειξαν ακόμη ότι το 90% των  καταναλωτών έχουν αλλάξει τις αγοραστικές τους συνήθειες, περιορίζοντας την ποσότητα των προϊόντων που αγοράζουν και προσέχοντας τις τιμές τους.
Σε ό,τι αφορά τις διατροφικές συνήθειες, σε σχέση με το 2006 διαπιστώθηκε μία αύξηση της τάξης των τεσσάρων μονάδων στο ποσοστό των καταναλωτών που δεν τρώνε κανένα απολύτως γεύμα εκτός σπιτιού, ενώ μειώθηκε κατά 7% ο αριθμός αυτών που γευματίζουν συχνά (2 έως 4 φορές την εβδομάδα) έξω.
Βασική αιτία της αλλαγής των διατροφικών συνηθειών και το 2006 και το 2011 είναι η υγεία, με σχεδόν ίδια ποσοστά (41,74% και 41,76% αντίστοιχα), ενώ η οικονομική κατάσταση, που το 2006, επηρέαζε 2,61% των καταναλωτών, τώρα, επηρεάζει το 19,91%.
Το γάλα, τα γαλακτοκομικά, το ψωμί, τα λαχανικά και τα φρούτα, που αποτελούν τη βάση της μεσογειακής διατροφής, έχουν μπει, σχεδόν καθημερινά, στο τραπέζι των καταναλωτών.
Αντιθέτως, κόκκινο κρέας, ψάρια, τηγανητές πατάτες και αναψυκτικά έχουν περιοριστεί σε μια φορά την εβδομάδα, γλυκά, όσπρια, ζυμαρικά, κοτόπουλο και αυγά καταναλώνονται λίγες φορές την εβδομάδα, ενώ η κατανάλωση αρνιού και κατσικιού περιορίζεται σε μια φορά το μήνα.
Το 26,69% των καταναλωτών δηλώνουν ότι ψάχνουν τα ίδια προϊόντα με χαμηλότερη τιμή σε άλλα καταστήματα, το 26,31% στρέφονται σε φτηνότερα προϊόντα που παράγει το σούπερ μάρκετ (ιδιωτικής ετικέτας) και το 25,16% δηλώνουν ότι αγοράζουν μόνο τα απαραίτητα .
 Αυτό που έχει παρατηρηθεί και μένει να διερευνηθεί είναι το ποσοστό των ανθρώπων που κόβουν πλέον γεύματα ακόμα και από τα παιδιά τους για να επιβιώσουν . Έχουν αναφερθεί κρούσματα ανθρώπων οι οποίοι έχασαν τις αισθήσεις τους και ειδικότερα παιδιών δημοτικού ,  γιατί δεν είχαν καταναλώσει τροφή , χωρίς αυτό να σημαίνει πως ακολουθούσαν κάποια δίαιτα .  Και όλα αυτά το έτος 2011 .

                   Η Κική Γούτα είναι Μέλος του Ινστιντούτου Διατροφικών Μελετών και
                                         ερευνών www.insr.gr































Zumba, Ζουμπα, εκλογες, γυναικα, ερωτας, αγαπη, ψυχολογία, λαμψη, σφαίρα, ρυθμος,δίαιτα, life,έξοδος,συνταγές,υγεία

Τετάρτη

Φυσικά και μπορούμε να έχουμε φίλες.

από την Παυλίνα Κωνσταντάρα


Μια φορά κι ένα καιρό ήταν ένα κορίτσι με σγουρά φουντωτά μαλλιά. Τη λέγανε Μάρθα, αν κι εγώ την έλεγα κουκίδα γιατί μου θύμιζε κουκίδα όταν φοβόταν και κουλουριαζόταν γύρω από τον εαυτό της. Είχε πολλά ταλέντα και μου άρεσε αυτό, σχεδόν το ζήλευα γιατί εγώ δεν μπορούσα να κάνω αυτά που έκανε εκείνη. Χόρευε, έπαιζε πιάνο, τραγουδούσε, ακόμα και τα γράμματα της στο τετράδιο ήταν πολύ πιο όμορφα από τα δικά μου. Και έγραφε και στίχους. Μου έμαθε να γράφω τις σκέψεις μου, μου έμαθε τραγούδια και μουσικές, μαζί πηγαίναμε θέατρο και πολύ σινεμά, διαβάζαμε βιβλία και τα συζητάγαμε. Ακόμα και για αγόρια όταν μιλούσαμε, με εκείνη ήταν διαφορετικά! Κάναμε πολλά διαφορετικά πράγματα μαζί, κάναμε μπάνιο Ιανουάριο στη Ραφήνα, πικ νικ στο διπλανό οικόπεδο του σχολείου στην πρώτη ώρα, τις πρώτες μας διακοπές σε νησί και πολλά πολλά πολλά άλλα!

Ένα καλοκαίρι, νομίζω το 1991 ήταν, δεν χάσαμε ούτε μια συναυλία του Τσακνή με το Μαχαιρίτσα. Ξέραμε όλα τα τραγούδια, χορεύαμε και διασκεδάζαμε με τις κυρίες που μας κοιτούσαν με απορία και μας ρωτούσαν: "μα ξέρετε ΟΛΑ τα λόγια απ' εξω;". Και τα "Βαμμένα Κόκκινα Μαλλιά", αχ πως μας είχε στιγματίσει αυτή η ιστορία, πόσο είχαμε ερωτευτεί το Νινιό και φθονήσει την Καραμπέτη...!

Μετά χωριστήκαμε και έχασα το κορίτσι με τα σγουρά φουντωτά μαλλιά. Μάθαινα τα νέα της και πάντα λάμβανα από εκείνη τα ομορφότερα γράμματα: χρωματιστά ριζόχαρτα, κολλημένα λουλούδια, σκιτσάκια με φωτογραφίες και κείμενα εμπνευσμένα. Ένα περίεργο πράγμα: δεν την αναζήτησα. Δεν ξέρω γιατί. 'Ισως μεγαλώνοντας κουράστηκα να θαυμάζω όλα αυτά τα διαφορετικά που είχε, όλα αυτά που δεν κατάφερνα εγώ κι εκείνη έκανε τόσο καλά.

Πριν λίγες ημέρες με έπιασε η μελαγχολία, οχι της ηλικίας, αλλά των χρόνων που περνούν, του χαρακτήρα μας που αλλάζει, των σκέψεων μας που πια μονοπωλούνται από τις δουλειές και τις υποχρεώσεις μας, και αναρωτήθηκα τι κάνει. Ξέρω ότι έκανε μια όμορφη κόρη πέρσι και ότι ακόμα χορεύει, διδάσκει και έχει φτιάξει ένα σπίτι όπως το θέλει μαζί με τον αγαπημένο της. Άραγε να τα σκέφτεται κι αυτή αυτά, να περνούν από το μυαλό της αυτές οι ιστορίες, αυτές οι εικόνες, αυτά τα χρώματα των παιδικών μας χρόνων; Να θυμάται ότι είμασταν τα μόνα παιδάκια που δεν ήθελαν να μεγαλώσουν;

Να της τηλεφωνήσω;
Άσε καλύτερα, πάω να ξαναδιαβάσω τα παλιά μας τετράδια. Ανάμεσα στα λατινικά και τα Αρχαία, υπάρχει ένα καλλιγραφικό σημείωμα που λέει "δεν ξέρω αν ένα ζευγάρι πουεντ είναι κάτι σημαντικό, αλλά αυτό συνέβη σε εμένα σήμερα. Κουκίδα"

ΥΓ. Ξέχασα να σας πω οτι ανακάλυψα οτι κι εκείνη πάντοτε θαυμαζε σε εμένα αυτά που δεν μπορούσε να κάνει εκείνη τόσο καλά. Δεν το ξέρα, αλήθεια.

Τρίτη

Dior-Anselm Reyle στην Αθήνα



Ανσελμ Ρέιλε, γνωστός Γερμανός καλλιτέχνης που εκθέτει αυτές τις ημέρες στην γκαλερί Γκαγκόσιαν της Αθήνας. Πορσελάνινα γλυπτά τα οποία έχει δημιουργήσει ο καλλιτέχνης σε συνεργασία με την ομώνυμη βιομηχανία από το Meissen, τοποθετούνται σε βελούδινο φόντο και μέσα σε γυάλινες βιτρίνες. Αντικείμενα που παρουσιάζονται με μουσειακό τρόπο.Την ίδια ώρα, οι Ξεχωριστές του πινελιές φέρνουν μια νέα εποχή στον οίκο Dior. Η συλλογή -που παρουσιάστηκε αρχικά στην Art Basel Miami Beach- θα είναι διαθέσιμη στις αρχές Ιανουαρίου.

www.gagosian.com

Anselm Reyle

Meissen Debris Acropolis
October 17 - December 16, 2011

3 Merlin Street
Athens 10671
T. 30.210.36.40.215 F. 30.210.36.40.204
Hours: Mon–Fri 11–6 & Sat by appointment











































 Zumba, Ζουμπα, εκλογες, γυναικα, ερωτας, αγαπη, ψυχολογία, λαμψη, σφαίρα, ρυθμος,δίαιτα, life,έξοδος,συνταγές,υγεία,σπίτι