Πέμπτη

Μη μιλάς, αγάπη μου




Από την Παυλίνα Κωνσταντάρα

Όσο περνούν τα χρόνια συνειδητοποιώ...


ακόμα πιο πολύ ότι εμείς οι γυναίκες δεν έχουμε μάθει την αξία της σιωπής.


Θέλουμε να μιλάμε συνέχεια, να τα αναλύουμε όλα, να τα εξηγούμε όλα με λέξεις, λεξούλες, σημεία στίξης, βελάκια, επεξηγήσεις.

Oλες οι στιγμές δε χωράνε σε λέξεις, τα βλέμματα δεν αποτυπώνονται με στυλό, ο κόμπος στο λαιμό δεν περιγράφεται. Κι αν προσπαθήσεις να το κάνεις, το πιο πιθανό είναι να το χαλάσεις. Πόσες φορές δεν έχει τύχει στο παρελθόν να γίνει κάτι, να ζήσεις μια στιγμή, μια μικρή όμορφη στιγμούλα, και προσπαθώντας να την εξηγήσεις να καταλήγεις να την καταστρέψεις;

Γιατί πρέπει να ρωτήσεις τον άντρα που σου χάρισε ένα τραγούδι γιατί στο χάρισε και τι σήμαινε, ενώ μπορείς απλά να το ακούσεις; 
Μια αφιέρωση μπορεί να είναι απλά ...μια αφιέρωση, ένα θέλω της στιγμής, μια παρόρμηση του μεσημεριού. Δεν καταλαβαίνεις ότι εξηγώντας το καταστρέφεται; 

" Talking about music is like dancing about architecture " ( δεν το πα εγώ, ο Ράιαν Φιλίπι το πε σε μια ταινία)

Θυμάμαι σε μικρότερες ηλικίες να περνάμε ώρες ατελείωτες με τις φίλες μας, προσπαθώντας να ερμηνεύσουμε τις κινήσεις των αγοριών που μας άρεσαν. "Μου είπε αυτό, λες να σήμαινε το άλλο"; "Μου είπε ότι δεν θέλει να είμαστε μαζί, αλλά μήπως να τον ξαναρωτήσω τι ακριβώς εννοούσε"; "Μου είπε ότι με αγαπάει, και τον ρώτησα, για ποιο λόγο το είπε με δισταγμό; γιατί μάλλον ο δισταγμός δείχνει ότι δεν ήθελε να το πει, άρα πρέπει να ξέρω τι ακριβώς σκεφτόταν" ( την πιθανότητα να κατάπιε καταλάθος την τσίχλα που μάσαγε ποτέ δεν τη σκεφτήκαμε). Και άλλες ατελείωτες κοριτσίστικες βλακείες τις οποίες καθόλου δεν αναπολώ από αυτή την περίοδο της ζωής μου. ( Ούτε η Αθηναίς Νέγκα, είμαι σίγουρη!)

Όταν παντρεύτηκα, ο άντρας μου σε μια έξαρση ανασφάλειας μου, με κάθισε κάτω και μου είπε: Παυλίνα, εμείς οι άντρες είμαστε απλά όντα. Όταν πεινάμε λέμε πεινάω, όταν νυστάζουμε λέμε νυστάζω. Αν δε μου αρέσει  κάτι, απλά θα στο πω, οπότε δεν υπάρχει κανένας λόγος να αναρωτιέσαι. Απλά πράγματα. 

Για να σου λυθεί η απορία: Αν δεν καταλαβαίνεις αν του αρέσεις μάλλον δεν του αρέσεις. Αν του αρέσεις θα στο πει ή θα στο δείξει με κάποιο ξεκάθαρο τρόπο. Μπορεί να του άρεσε απλά η κίνηση που έκανες με τα μαλλιά σου, να τον γοήτευσε μια απάντηση σου και ο τόνος της φωνής σου, και μόνο αυτό. Δε σου έχει συμβεί εσένα; Μη χαλάς τις όμορφες στιγμές. Είναι δικές σου και μπορείς να τις κρατήσεις όσο θέλεις και να τις σκέφτεσαι όποτε θέλεις. 

Εξάλλου, γιατί πρέπει να υπάρχουν σε όλα απαντήσεις;



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου